فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و 243 هزار و 585 دز واکسن در شهرستان رشت تزریق شده، گفت: تعداد تزریقی دز اول 697 هزار و 585 و دز دوم 546 هزار در سطح شهرستان می‌باشد.

به گزارش تکتم نیوز، علی فتح‌اللهی ۱۸ آبان در جلسه ستاد کرونای شهرستان رشت  اظهار کرد: بهداشت و درمان برای اجرای، پیگیری و انجام واکسیناسیون نهایت تلاش خود را به  کار گرفت و براساس آمارها طی این ۱۰ – ۲۰ روز اخیر گیلان به عنوان استان برتر در زمینه واکسیناسیون معرفی شد.

فرماندار شهرستان رشت گفت: در بسیاری از استانها تلاش می‌شود که مردم را به تزریق واکسن تشویق کنند اما در استان ما به دلیل غنای فرهنگی استقبال از تزریق واکسن بسیار خوب بوده است.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با بیان اینکه همواره ۸۴ مرکز تزریق واکسن در شهرستان رشت فعال است، خاطر نشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان رشت به حدود ۶۸ درصد رسیده است.

فتح‌اللهی با اشاره به جایگاه مطلوب شهرستان رشت در واکسینه کردن افراد، خاطرنشان کرد: انشاله ظرف یک ماه آینده نسبت به پوشش بالای ۹۰ درصدی تزریق واکسن در شهرستان رشت می‌رسیم.

وی ادامه داد: نارنجی بودن تعدادی از شهرهای استان گیلان، یک هشدار است. اگر بی تفاوت باشیم و عادی انگاری کنیم قطعا شرایط پر خطر کرونایی مجدد باز می‌گردد. با توجه به اینکه استان‌های همجوار ما از شرایط قرمز کرونایی برخوردار هستند لذا باید دستورالعمل‌های بهداشتی را سرلوحه قرار دهیم.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه تزریق واکسن از ابتلای حاد کرونا پیشگیری می‌کند، تصریح کرد: با توجه به شرایط واکسن توانسته یک بازدارندگی مطلوبی ایجاد کند؛ تزریق واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دو بال تضمین سلامت جامعه هستند.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت در خصوص کسانی که هنوز واکسن تزریق نکرده‌اند، گفت: عده‌ای که در دوره نقاهت بودند و می‌توانند پس از گذراندن دوره بیماری، به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند، اما برای افرادی که در برابر تزریق واکسن مقاومت می‌کنند باید شرایطی رافراهم کرد تا نسبت به تزریق واکسن ترغیب شوند.

فتحی‌اللهی با اشاره به چالش های اقتصادی کرونا در جهان، بیان کرد: به هیچ عنوان راضی به تعطیلی کسب و کارها و رستوران‌ها نیستیم، با توجه به شرایطی که مردم از نظر اقتصادی در حال سپری کردن هستند، دغدغه‌های جدی را به وجود آورده لذا میطلبد با رعایت پروتکل‌ها چرخه اقتصادی را پویا نگه داریم.

وی اضافه کرد: شهرستان رشت مجموعا ۶۵ هزار و ۵۲۵ دانش‌آموز بالای ۱۲ سال دارد که از این تعداد تا به امروز ۶۰ هزار و ۳۹۸ دانش‌آموز تزریق دز یک واکسن و ۲۹ هزار و ۲۴۹ دانش آموز تزریق دز دوم واکسن را در سطح شهرستان داشته‌اند که با توجه به آمار بالا در این رابطه ۹۲ درصد تزریق واکسن را به دانش‌آموزان در مرحله دز اول و ۴۴,۶ درصد هم تزریق دز دوم را داریم.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه باید آموزش و پرورش را در کنار هم شاهد باشیم، گفت: بزودی شاهد بازگشایی مدارس خواهیم بود و پیش نیاز حضور دانش‌آموزان و معلمین تزریق هر دو دز واکسن و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است تا شاهد راه اندازی باشکوه چرخه علم و دانش باشیم.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه آمار بستری‌ها ما در سطح شهرستان ۱۳۶ نفر است، تصریح کرد: آمار پذیرش روزانه ۲۱ نفر و آمار فوتی‌های شهرستان یک نفر می‌باشد که شاهد کاهش آمارها به نسبت هفته گذشته هستیم.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و ۲۴۳ هزار و ۵۸۵ دز واکسن در شهرستان رشت تزریق شده، ادامه داد: تعداد تزریقی دز اول ۶۹۷ هزار و ۵۸۵ و دز دوم ۵۴۶ هزار در سطح شهرستان می‌باشد؛ به عبارتی در آمار مربوط به واکسیناسیون با در نظر گرفتن جمعیت بالای ۱۲ سال به بالا، شاهد تزریق ۸۸,۲ درصدی دز یک و ۶۹ درصدی دز دوم در سطح شهرستان هستیم.

فتح‌اللهی اضافه کرد: از دیروز شاهد حضور دانش‌آموزان متوسطه دوم طبق دستور وزارتخانه هستیم،  ضرورت دارد با دقت نظر و حساسیت بالا پروتکل‌های بهداشتی در مدارس رعایت شود تا شاهد شکوفایی چرخه علم و دانش در کشور عزیزمان باشیم.

وی افزود: از آغاز هفته جاری شاهد تزریق دز سوم واکسن به افراد بالای ۶۰ سال که چهار ماه از زمان تزریق دز دوم آنها گذشته در مراکز واکسیناسیون هستیم. بیش از ۲۱۹ هزار نفر در سطح شهرستان در نوبت دز دوم تزریق واکسن هستند و در روز هم شاهد تزریق سه برابری دز دو واکسن به نسبت دز یک در مراکز واکسیناسیون هستیم.

فرماندار شهرستان رشت گفت: در هفته گذشته تعداد ۲۲۲۵ واحد صنفی بازدید به عمل آمده که از این تعداد  ۱۲۶ اخطار و تعداد ۱۰ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل ها پلمب شده‌اند.