مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از شناسایی و جمع آوری 15 دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال غیر مجاز طی روز های اخیر افزون بر 5000 دستگاه ماینر کشف شده از سال گذشته تاکنون خبر داد.

به گزارش تکتم نیوز،محمد اسماعیل هنرمندرئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان خاطر نشان کرد: با همکاری کارشناسان دفتر بازرسی و خدمات مشترکین و عومل محترم نیروی انتظامی در آبان ۱۴۰۰ دو مرکز غیرقانونی استخراج ارز دیجیتال در شهرستان های رشت و آستانه اشرفیه کشف و ضبط شده است.
هنرمند گفت: فعالیت‌های بدون مجوز این قبیل واحدها منجر به ناپایداری شبکه، تشدید خاموشی ناخواسته و آسیب رسانی به لوازم برقی مشترکین و در نتیجه نارضایتی هم استانی های ارجمند خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان اظهار داشت : از این ۱۵ دستگاه ۱۱ دستگاه در یک منزل مسکونی واقع در شهرستان آستانه اشرفیه و ۴ دستگاه در یک واحد مسکونی دیگر در روستای پاچکنار شهرستان رشت  با گزارش مردمی و هماهنگی با عوامل نیروی انتظامی و مراجع قضایی کشف و جمع آوری شده است .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان بیان داشت : در راستای احقاق حقوق حقه مردم، شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان، اقداماتی از قبیل رصد و پایش لحظه ای بار شبکه های توزیع برق، میزان مصرف برق مشترکین در دوره‌های زمانی مختلف و همچنین بازرسی‌های حضوری کارشناسان این شرکت را در دستور کار خود قرار داده است.

هنرمند افزود : از سال گذشته تا کنون، بیش از ۵ هزار دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز در گیلان شناسایی شده است که بالغ بر ۴۳۰ میلیارد ریال به صنعت برق استان خسارت وارد کرده اند.

وی گفت: هموطنان گرامی می توانند در صورت شناسایی مراکز استخراج غیرمجاز رمزارز اطلاعات مربوطه را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۱ و یا مراجعه حضوری به واحد حراست شرکت توزیع برق محل سکونت خود اعلام نمایند.

اطلاعات و مشخصات هویتی گزارش دهندگان به صورت کاملا محرمانه حفظ می شود و به گزارش هایی که منجر به کشف مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز گردد تا سقف ۲۰ میلیون تومان پاداش نقدی تعلق می گیرد.