فردین مهرابیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تعداد کل بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان هم‌اینک به حدود ۳۰۹ نفر رسیده است، بیان داشت: تعداد بیماران کرونایی جدید گیلان هم ۴۹ نفر گزارش شده است که به تازگی در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند.

ه گزارش تکتم نیوز «فردین مهرابیان» شب گذشته(۱۴ آبان) در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه باران، با اشاره به روند انجام واکسیناسیون در استان گیلان، بیان کرد واکسیناسیون با سرعت خوبی در حال انجام است و گیلان از این حیث در کشور استانی پیشرو محسوب می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال بیماری را دورهمی‌های خانوادگی ذکر کرد و ابراز داشت: عادی انگاری بیماری یکی از مواردی است که ممکن است باز هم پیک بیماری را در گیلان تشدید کند بنابراین از تمام هم‌استانی‌ها تقاضا داریم فاصله فیزیکی را رعایت و همچنان از ماسک استفاده کنند.

مهرابیان در مورد اینکه فردا چند مرکز واکسیناسیون در سطح استان گیلان و شهر رشت فعال هستند نیز یادآور شد: طبق برنامه فردا ۶۲ پایگاه ثابت و سیار در شهر رشت و مجموعا ۳۰۰ پایگاه ثابت و سیار در کل استان گیلان آماده انجام واکسیناسیون هستند و مردم می‌توانند جهت دریافت دوزهای واکسن خود به این مراکز مراجعه کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با بیان اینکه تعداد کل بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان هم‌اینک به حدود ۳۰۹ نفر رسیده است، عنوان کرد: تعداد کل بیماران کرونایی جدید گیلان هم ۴۹ نفر گزارش شده است که به تازگی در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند.

مهرابیان با تاکید بر اینکه ۵۵ نفر از بیماران کرونایی در حال حاضر در بخش‌های ICU و مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان گیلان بستری هستند تصریح کرد: ۳۰ نفر از این بیماران جدیدا در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های گیلان بستری شده‌اند.

وی تعداد کل بیماران بدحال بستری در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی گیلان را نیز ۵۴ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: در حال حاضر آمار بستری بیماران کرونایی به نسبت اوایل سال کمی کاهش پیدا کرده است اما باید توجه داشته باشیم که ادامه این روند و جلوگیری از شروع پیک ششم کرونا در گیلان به مشارکت آحاد مردم بستگی دارد.