مدیر واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف گیلان گفت: هجوم مسافران و تعطیلات معمولا موجب می‌شود که شاهد سایه شدن بازار مرغ گوشت سفید گیلان شویم.

مهدی شریفی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه طی هفته گذشته مرغداران منتظر افزایش قیمت بودند که این امر اتفاق افتاد، گفت: برای تامین مرغ جمعیت ساکن استان مشکلی وجود ندارد، اما با ورود مسافر و خرید مرغ از سوی این جمعیت شناور گیلان مساله کمبود مرغ در استان به وجود می‌آید.

وی افزود: برای اینکه از سیاه شدن و کمبود مرغ در تعطیلات جلوگیری کنیم لازم است از هم اکنون تدابیر لازم برای مرغ مورد نیاز جمعیت که وارد استان می‌شوند، اندیشیده شود.

شریفی ادامه داد: با هجوم مسافران به گیلان در تعطیلاتی که پست سر گذاشتیم شاهد کمبود مرغ در فروشگاه‌ها بودیم.

وی تصریح کرد: در مورادی هم دیده می‌شود، چون برخی ایام در گیلان مرغ ارزانتر از استان‌های دیگر است، هموطنانمان هنگام خروج از استان مرغ می‌خرند و به استان خود می برند و این عوامل موجب می‌شود که جمعیت ساکن با کمبود مرغ در بازار مواجه شود.

مدیر واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف گیلان گفت: یکی دیگر از عواملی که موجب سیاه شدن بازار گوشت سفید گیلان است خروج مرغ به صورت قاچاق از استان است.

شریفی با بیان اینکه در روزهای در پیش روی آبان ماه و آذرماه سالجاری تعطیلی نداریم، گفت: به نظر می‌رسد بازار در این ایام با آرامش در گیلان سپری شود.