مدیرکل صمت گیلان، از توزیع بالغ بر ۲۰۰۰ تن کالای اساسی ویژه نوروز و رمضان خبر داد و خاطرنشان کرد: نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا نیز دایر می شود.

به گزارش تکتم نیوز، تیمور پورحیدری با بیان اینکه طرح نظارتی ویژه بازار عید نوروز از ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ آغاز می شود و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد، اظهار کرد: در این راستا ۶۴ اکیپ بازرسی و گشت مشترک در سطح استان فعال می شوند.

وی با اشاره به استقرار اکیپ های بازرسی در سطح بازار و فروشگاه های بزرگ، افزود: در این طرح قیمت کالاهای پر مصرف همچون گوشت و مرغ و تخم مرغ و آجیل و خشکبار و کیف و کفش و خدمات حمل و نقل و هتل ها و رستوران ها رصد و پایش می شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان، از توزیع بالغ بر ۲۰۰۰ تن کالای اساسی ویژه نوروز و رمضان خبر داد و خاطرنشان کرد: برای تسهیل خرید مردم اقدام به توزیع این کالاها در نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا و فروشگاه های زنجیره ای منتخب خواهیم کرد.

پورحیدری، با بیان اینکه نمایشگاه عرضه مستقیم کالا از ۱۸ اسفند ماه در مرکز استان و شهرستان ها دایر می شود، گفت: قیمت کالاها در این نمایشگاه ها ۱۵ تا ۲۰ درصد از قیمت بازار کمتر است.

وی از برخورد قاطع و جدی با هرگونه گرانفروشی و کم فروشی و احتکار در طرح نظارتی خبر داد و خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی افراد سودجو با افزایش قیمت دلار، از فضای روانی ناشی از آن سوء استفاده کرده و خدمات خود را هم گران کرده اند.

مدیرکل صمت گیلان اضافه کرد: در ۱۶ شهرستان برنامه گشت مشترک میدانی وجود دارند و مردم شبانه روز می توانند شکایات خود را از طریق سامانه ۱۲۴ مطرح کنند.