مراسم جشن عید سعید مبعث با سخنرانی حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید ابوطالب حجازی مدیر ستاد اقامه نماز استان گیلان، شعرخوانی حاج محمد صادق باقی زاده شاعر آیینی و خوش نام کشور و مولودی خوانی ذاکر اهل بیت، کربلایی مجتبی رستمی با حضور مدیرکل و کارکنان راه و شهرسازی استان گیلان در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

به گزارش تکتم نیوز، حجت الاسلام حجازی در این مراسم ضمن تبریک ایام مبارک بعثت رسول اکرم، گفت: پیامبر در زمانی برانگیخته شد که دختران زنده به گور می شدند، خرافه پرستی بیداد میکرد و جهل و برادرکشی رسم معمول زمانه شده بود، پیامبر برانگیخته شد تا برادری و برابری میان انسانها حاکم باشد، انسانها از خرافه پرستی رها شوند به خدا ایمان بیاورند، حق ضعیف پایمال نشود و انسان به سمت سعادت و کمال گام بردارد.
وی همچنین به اهمیت نماز اول پرداخت و گفت نماز اول وقت از جمله اعمال مستحبی است که توصیه زیادی به آن شده است، به طوری که می توان سعادت دنیا و آخرت را در خواندن نماز اول وقت دانست.
گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایایی از فرزندان همکار نو مکلف، برندگان مسابقات نقاشی و فعالان نماز سال۱۴۰۱ این اداره کل تجلیل بعمل آمد.