مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تأکید بر لزوم ایجاد نوآوری و خلاقیت در اجرای برنامه های قرآنی گفت : به دنبال این هستیم که برگزاری هفته قرآن و عترت را در تقویم فعالیت‌های اداره کل ، ثبت کنیم .

به گزارش تکتم نیوز ، رضا ثقتی در نشست با دبیران و داوران کمیته‌های هفته قرآن و عترت استان ؛ آسیب شناسی عملکردها را در پیشبرد اهداف موثر دانست و یکی از رویکردهای برگزاری هفته قرآن و عترت را ماندگاری این رویداد قرآنی در اذهان عمومی جامعه ذکر کرد .

وی ادامه داد : به دنبال این هستیم که برگزاری هفته قرآن و عترت را در تقویم فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، ثبت کنیم تا این رویداد ، هر ساله در زمانی مشخص ، برگزار شده و همه استان از برکات کتاب آسمانی قرآن ، بهره مند شوند .

ثقتی با یادآوری تلاش های صورت گرفته در نظام اسلامی ایران برای توجه دادن به اینکه قرآن مجید ، کتاب زندگی ، انسان ساز و نسخه شفابخش برای بشریت است ، گفت : برگزاری جام قرآنی ضحی ، بارقه امید برای نوجوانان و جوانان در جهت بروز نوآوری و خلاقیت در حوزه تعالیم قرآنی ایجاد کرد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان فراهم سازی زمینه مشارکت اهالی هنر به برنامه های مرتبط با قرآن و عترت را موجب گسترش جمعیت علاقمندان به این کتاب الهی و آسمانی و تکثر و تعدد فعالیت های مربوطه ذکر کرد .

در این جلسه دبیران کمیته های هفته قرآن و عترت گیلان هم گزارشی از اقدامات انجام شده طی برگزاری مراسم این هفته بیان داشتند .

آیین اختتامیه هفته قرآن و عترت و اختتامیه جام قرآنی « ضحی » ( نخستین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان ) ۲۹ آبان‌ماه امسال در تالار مرکزی رشت برگزار شده بود .