۱۰ به گزارش تکتم نیوز ؛ تئاتر شهر رشت ( مجموعه سردار جنگل ) با خاطرات بسیاری که اهالی هنر نمایش و علاقمندان به تئاتر دارند ، پس از ۱۷ سال ، بازگشایی شد و با این گشایش ؛ به تعبیر هنرمندان ، هویت فرهنگی و هنری استان گیلان احیاء شد . آیین اختتامیه سی […]

به گزارش تکتم نیوز ؛ تئاتر شهر رشت ( مجموعه سردار جنگل ) با خاطرات بسیاری که اهالی هنر نمایش و علاقمندان به تئاتر دارند ، پس از ۱۷ سال ، بازگشایی شد و با این گشایش ؛ به تعبیر هنرمندان ، هویت فرهنگی و هنری استان گیلان احیاء شد .

آیین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گیلان نیز در مجموعه تئاتر شهر برگزار شد ؛ مراسمی مملو از شور و شعف اهالی هنر نمایش که از بازگشایی آن ، خرسند بوده و این اقدام را گامی دیگر در جهت حمایت از این هنرمندان و تعالی تئاتر می دانند .

” رضا ثقتی ” مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان معتقد است : در دولتی که افتخارش ، پیوست مردمی بودنش است ، بی‌شک سیاست ها بر اساس نیازسنجی مردمی صورت می گیرد و برای تحقق و رفع آن نیازها و مطالبه ها همت و اراده کارگزاران دست به دست هم می دهد تا اتفاقات مثبت به وقوع بپیوندند .

داستان بازگشایی مجموعه فرهنگی سردار جنگل رشت پس از ۱۷ سال و تبدیل شدن آن به تئاتر شهر دقیقا همین سیر را دنبال نمود ؛ این روزها با راه اندازی تئاتر شهر حالمان خوب است چون حال تئاتری های استان از این اتفاق خوب است .

این روزها که جشنواره استانی در تئاتر شهر برگزار شد ؛ مرا یاد عهدی انداخت که در اولین ماه شروع خدمتم در دی ماه پارسال در نشست صمیمی با خانواده بزرگ نمایش استان بستم ؛ از خداوند بزرگ سپاسگزارم که توانستیم با حمایت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار گیلان ، این مجموعه قدیمی و پرخاطره را راه اندازی کرده و به تئاتری ها هدیه دهیم .

” بهمن صادق حسنی ” رئیس انجمن هنرهای نمایشی گیلان نیز در این باره می گوید : بهترین کار ممکن برگرداندن هویت تئاتر استان به هنرمندان تئاتر است و مجموعه سردار جنگل ، هویت و تاریخ تئاتر گیلان به شمار می آید .

” انوش نصر ماسوله ” از هنرمندان پیشکسوت تئاتر و نمایش استان هم معتقد است : زنده کردن این مرده در حال احتضار ، نیازمند ید بیضایی بود که با بازگشایی تئاتر شهر ، این کار صورت گرفت که نیازمند قدردانی است .

” حبیب پورسیفی ” دیگر هنرمند پیشکسوت تئاتر و نمایش گیلان نیز مجموعه سردار جنگل را هویت شهر رشت می داند که از دیرباز تمام تئاترها و برنامه های استان‌های دیگر در اینجا اجرا می شده و یکی از مهم ترین سالن هایی بوده که طی سال‌ها برای جشنواره های منطقه‌ای و استانی تئاتر همیشه فعال بوده و اکنون ، بازگشایی آن ، جای بسی خوشحالی دارد .

” رضا فتوت خواه ” عضو هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی گیلان نیز در این باره معتقد است : مجموعه سردار جنگل ، برای همه هنرمندان دارای خاطرات نوستالژیک است و آنان از بازگشایی دوباره آن ، خوشحالند و امیدوارم که به پیشرفت تئاتر استان‌مان شتاب بیشتری ببخشد.