استاندار و رئیس شورای پدافند غیرعامل گیلان، همه دستگاه‌های اجرایی استان را موظف به رعایت الزامات پدافند غیرعامل دانست و تاکید کرد: تمامی دستگاه ها به عنوان یک تکلیف، ملزم به اجرای پروژه های پدافند غیر عامل با قید فوریت هستند.

به گزارش تکتم نیوز؛ دکتر اسدالله عباسی عصر روز (یکشنبه) در جلسه شورای پدافند و قرارگاه پرتوی غیرعامل استان که با حضور معاون امور استانها و جانشین قرارگاه پرتوی سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزارشد، افزود: لازم است با توجه ویژه به پدافند غیرعامل و برگزاری جلسات اثر بخش و مدون در تمامی شهرستانهای استان و ارائه آموزش های کاربردی و پیشگیرانه، کشور و استان را در برابر تهدیدها مصون کنیم.

وی اصلی‌ترین هدف پدافند غیرعامل را صیانت و حفاظت از سرمایه‌های ملی دانست و گفت: در زمان حاضر فرهنگ سازی و نهادینه کردن پدافند غیرعامل از اولویت های دستگاه ها به شمار می رود که باید با جدیت و دقت کامل، تمامی الزامات آن بررسی و انجام شود.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان در همه برهه‌های حساس آمادگی لازم را داشته باشند و باید با اقدامات پیشگیرانه و آمادگی کامل، یک وضعیت مناسب در استان حاکم باشد.

سردار رسول رحیمی، معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این جلسه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، پدافند غیرعامل یک مسئله همیشگی و مستمر است، گفت: بازدارندگی دفاعی، تسهیل مدیریت بحران و استمرار خدمات ضروری، کاهش آسیب پذیری، مقابله با حملات سایبری و حفظ سرمایه‌ها، از جمله اهداف اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل است.

در پایان این جلسه حکم صادره از سوی سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور، توسط سردار رحیمی معاون امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور به دکتر اسدالله عباسی، استاندار گیلان به عنوان رئیس شورای پدافند غیرعامل این استان اعطا شد.

  • نویسنده : علی سیفی