تکتم نیوز/قطعنامههایی که با مکانیسم ماشه مجددا فعال میشوند:
قطعنامه ۱۶۹۶ (۲۰۰۶): اولین قطعنامهای که از ایران خواست فعالیتهای غنیسازی اورانیوم رو متوقف کنه.
قطعنامه ۱۷۳۷ (۲۰۰۶): تحریمهای اولیه علیه افراد، نهادها و محدودیتهای هستهای.
قطعنامه ۱۷۴۷ (۲۰۰۷): گسترش تحریمها، محدودیتهای بیشتر بر صادرات سلاح و داراییها.
قطعنامه ۱۸۰۳ (۲۰۰۸): تحریمهای بانکی و مسافرتی گستردهتر.
قطعنامه ۱۸۳۵ (۲۰۰۸): تکرار و تأیید مواضع قبلی و هشدار شدیدتر.
قطعنامه ۱۹۲۹ (۲۰۱۰): سختگیرانهترین قطعنامه؛ تحریم تسلیحاتی کامل، محدودیت بر بانک مرکزی، کشتیرانی و بازرسی محمولهها.
قطعنامه ۲۲۲۴ (۲۰۱۵): تمدید مأموریت گروه کارشناسان نظارت بر تحریمها.
با مکانیسم ماشه کدام قطعنامهها علیه ایران فعال میشود؟
پرینتفرانسه، آلمان و انگلیس صبح امروز نامهای به اعضای شورای امنیت سازمان ملل ارسال و اعلام کردند که مکانیسم «اسنپبک» را فعال میکنند.
https://toktamnews.ir/?p=16125
برچسب ها
نوشته های مشابه
ثبت دیدگاه
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.








Wednesday, 17 June , 2026