رئیس جمهور در جلسه دفاع از لایحه بودجه 1404 گفت: امسال در رابطه با گندم‌کاران با کسری بودجه مشکل داشتیم و با اجازه‌ای که از رهبری گرفتیم و در جلسه سران قوا هم بحث شد، امروز به حساب گندم‌کاران بدهی آنان واریز می‌شود.

تکتم نیوز/مسعود پزشکیان که امروز برای تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۴ به مجلس شورای اسلامی در بهارستان حضور پیدا کرده است،‌ به دفاع از لایحه بودجه ۱۴۰۴ کل کشور پرداخت و گفت: امیدوارم با کمک شما بتوانیم راهی را که تصمیم گرفتیم با وفاق و همدلی پیش ببریم و خدا کمک کند صادق باشیم و تا جایی که می توانیم بر اساس صداقت و راستی جلو برویم.

وی با اشاره به این‌که «امروز بودجه ۱۴۰۴ را که دسترنج دو ماه کار مستمر دولتمردان است تقدیم مجلس می کند» خاطرنشان کرد: این بودجه با توجه به دغدغه شما و بر اساس تعهداتی که با شما و مردم داشتم تدوین شده است. من تعهد کردم در مسیر وفاق حرکت کنم. هر گونه اصلاح اقتصادی صرفا با وفاق محقق می‌شود. سعی کردیم تمام گروه‌ها و اقشار را در لایحه ببینیم و اعداد را واقعی بنویسیم. تمام مواردی که در توان بوده و تعهد کردیم را در نظر گرفتیم.

پزشکیان ادامه داد: در بخش عدالت‌محوری رهنمودهای مقام‌معظم رهبری نحوه اجرا را مشخص کرده است. اگر قرار است یک حکم شکاف طبقاتی را در جامعه زیاد کند آن را حذف کردیم. به دنبال احکامی بودیم که موجب توزیع عادلانه منابع و حفظ منزلت مردم و مشارکت مردم در اقتصاد شود. از نگاه دولت بسیاری از احکام در راستای عدالت محوری است. منابع یارانه نقدی و کمیته امداد به جداول بودجه منتقل شده است و کمک به محرومان را در بودجه افزایش میدهد. اگر قرار بود منابع یارانه را به فروش حامل ها انرژی منتقل کنیم نمی‌شد آنطور که باید از محرومان حمایت کنیم.