دبیرکل حزب جمهوریت معتقد است رویه صداوسیما ضد ملی شده و با پول بیت‌المال علیه ملت برنامه ‌می‌سازد.

تکتم نیوز/حجت‌السلام رسول منتجب‌نیا دبیرکل حزب جمهوریت در گفت‌وگو با اصلاحات نیوز درباره برنامه‌ها و حواشی اخیر مرتبط با صداوسیما گفت: این که در کشور ما اختلاف نظر، رویکردها و سلایق مختلفی وجود دارد، امر غیرقابل انکاری است. در نظامی که بر پایه جمهوریت و مردم سالاری است، جناح‌ها و افراد مختلف باید بتوانند اظهار نظر و دیدگاه‌هایشان را مطرح کنند؛ ولی این شرایط باید برای تمام گروه‌ها وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه «اساس و پایه این آزادی‌ها می‌بایست عدالت باشد» تصریح کرد: از سویی یک جناح، کاملا آزاد و دارای امکانات وسیع است و احدی حق تذکر به آن‌ها را ندارد؛ و از سوی دیگر یک جناح در مظلومیت قرار بگیرد و امکانات و اختیاری نداشته باشد. قوه قضاییه و دستگاه‌های نظارتی باید مطابق با جمهوریت و اسلامیت و عادلانه نسبت به جناح‌‌ها رفتار کنند. اگر یک گروه در امنیت کامل و گروه دیگر مورد تعقیب قرار گیرد، این رویه عین ظلم خواهد بود.

از سویی یک جناح، کاملا آزاد و دارای امکانات وسیع است و احدی حق تذکر به آن‌ها را ندارد؛ و از سوی دیگر یک جناح در مظلومیت قرار بگیرد و امکانات و اختیاری نداشته باشد. قوه قضاییه و دستگاه‌های نظارتی باید مطابق با جمهوریت و اسلامیت و عادلانه نسبت به جناح‌‌ها رفتار کنند. اگر یک گروه در امنیت کامل و گروه دیگر مورد تعقیب قرار گیرد، این رویه عین ظلم خواهد بود.
منتجب‌نیا با تاکید بر این که مسیر صداوسیما از محوریت ملی بودن خارج شده است، متذکر شد: به‌نظر می‌رسد یک جریان سیاسی با رویکردهای خاص صداوسیما را مدیریت می‌کنند؛ هرچه می‌خواهند می‌گویند، تهمت ‌می‌زنند، حرف‌های نامشروع می‌گویند و فیلم و مستند یک سویه می‌سازند.

بعضا شاهد هستیم که افراد در صداوسیما و برخی از رسانه‌ها هر برچسب و حرف زشتی را به گروه مقابل نسبت می‌دهند؛ از مقامات نظام تقاضا می‌کنم جلوی این ظلم و بی‌عدالتی را بگیرند و سکوت نکنند. آقایانی که صداوسیما را مدیریت می‌کنند، والله شبانه‌روز گناه کبیره می‌کنند. از اقایان و ناظران بر صداوسیما تعجب می‌کنم که چرا به مدیران این رسانه با این رویه تشر نمی‌زنند. با امکانات بیت‌المال، یکی را پسر امام زمان می‌کنند و دیگری را هم شمربن‌ذی‌الجوشن می‌خوانند. این بی‌عدالتی محض و ظلم به ملت است.

یک جریان سیاسی با رویکردهای خاص صداوسیما را مدیریت می‌کنند؛ هرچه می‌خواهند می‌گویند، تهمت ‌می‌زنند، حرف‌های نامشروع می‌گویند و فیلم و مستند یک سویه می‌سازند.یک گروه زمانی که رئیس جمهور از جناح خودش باشد او را عرش می‌برد، تقدیس می‌کند و همه باید آن مقام را تکریم کنند ولی اگر رئیس جمهور از جناح مقابل باشد هر گونه توهین و جسارتی را نسبت به او انجام می‌دهند
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: علاوه بر این‌که در آن دنیا همه باید پاسخ‌گو باشیم، در دنیا هم به ما می‌خندند. در آمریکا اینجوری است؟ کجا چنین رویه‌ای دارند؟ این کشور را با ظلم و ستم به سمت نابودی نبرید. معتقدم این صداوسیما، میلی که سهل است، ضد ملی شده است.