استاندار گیلان بیان کرد: با توجه به حجم ورود گردشگران به این استان باید اعتبارات و سهمیه بندی منابع و امکانات اختصاصی نیز مطابق جمعیت شناور گیلان در نظرگرفته شود تا مردم استان به جای بهره‌مندی از اقتصاد گردشگری متضرر نشوند.

تکتم نیوز/اسدالله عباسی بعداز ظهر سه شنبه در جلسه ستاد خدمات سفر و شورای ترافیک استان افزود: از دهم شهریورماه تا امروز ۲۲۸ هزار خودرو وارد استان شده که این تعداد ورودی در زمان مشابه طی پنج سال گذشته بی سابقه بوده است.
وی با بیان اینکه خوشبختانه استان با توجه به حجم ورود مسافر با مشکل مایحتاج و سوخت مواجه نشده است، گفت: گیلان از امروز تا روز نخست مهرماه در شرایط ویژه میزبانی و خدمات رسانی به گردشگران قرار دارد لذا همه مدیران دستگاه‌های اجرایی موظفند به حوزه تحت پوشش خود نظارت کافی داشته و برای رفع مشکلات برنامه ریزی نموده و پاسخگو باشند.
وی ادامه داد: نقاط حادثه خیز استان مشخص و در خصوص نقاط حادثه خیز سواحل نیز به گردشگران اطلاع رسانی شود؛ همچنین نظارت بر بازار تشدید شود تا خللی در تامین مایحتاج مردم و گردشگران ایجاد نشود.
استاندار گیلان با تاکید بر اینکه رفع بسیاری از مشکلات نیازمند تفکر است و تنها بودجه عامل حل معضل نیست، گفت: باید شرایطی فراهم شود تا مردم استان از اقتصاد گردشگری بهره بگیرند نه اینکه روند زندگی عادی شان با حجم ورود مسافر دچار اختلال شود.
عباسی گفت: با نزدیک شدن به فصل آغاز مدارس برحجم گردشگران افزوده می شود لذا شهرداران و فرمانداران مهیای خدمات رسانی باشند و برنامه‌ریزی های لازم را در زمینه های متعدد از جمله مدیریت پسماند انجام دهند.

ثبت بیش از پنج میلیون نفر شب اقامت طی سه روز در گیلان
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این نشست از ورود سه میلیون و ۱۴۰ هزار و ۲۱۱ مسافر و گردشگر به استان از مبادی‌های ورودی در بازه ۱۰ تا ۱۲ شهریورماه خبر داد و گفت: در این مدت پنج میلیون و ۱۰ هزار و ۳۲۰ نفرشب اقامت در گیلان ثبت شده است.
ولی جهانی با اشاره به آخرین گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گیلان اظهار کرد: در بازه زمانی مذکور ۲۲۸ هزار و ۳۷۹ خودرو وارد استان شده اند.
وی گفت: بر اساس گزارش‌های آماری ۱۰۰ درصد ظرفیت تخت‌های تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی گیلان تکمیل است.
در این نشست بر تعبیه استراحتگاه بعد از عوارضی قزوین تا امامزاده هاشم تاکید و قرار شد نقاط نیازمند نصب دوربین‌های جاده‌ای مشخص و در خصوص تامین اعتبارآن برنامه ریزی و برای نقاط حادثه خیز استان از سوی مدیران دستگاه های اجرایی متولی تصمیم گیری شود.