رئیس جهاد کشاورزی گیلان از واردات محموله چوب آلات به تعداد ۱۳۰ هزار اصله تنه درخت با پوست برای نخستین بار از روسیه به بندر کاسپین خبر داد.

تکتم نیوز/صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی را حفاظت و صیانت از جنگل‌ها و مراتع دانست و گفت: ما در استان‌های شمالی میراث دار جنگل‌های هیرکانی هستیم که ذخایر ارزشمند گیاهی و جانوری محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه جنگل‌های هیرکانی خدمات اکوسیستمی فراوانی را به منطقه و حتی کشور‌های اطراف می‌دهد، افزود: بیش از ۳۳ نوع خدمات اکوسیستمی از جنگل‌ها به دست می‌آید و در هر هکتار از جنگل‌های انبوه که در گیلان نیز وجود دارد، سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب ذخیره آب خواهیم داشت.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان همچنین به اجرای طرح تنفس جنگل در راستای صیانت از جنگل‌های هیرکانی اشاره و تصریح کرد: طرح تنفس به دلیل کاهش سطح جنگل‌ها در سال‌های گذشته انجام شد، اما واحد‌های سلولزی از محل سرمایه گذاری، دچار کاهش ماده اولیه شدند.

به گفته محمدی، از ظرفیت سازمان منطقه آزاد انزلی و بندر کاسپین که یکی از بنادر مهم، با ارزش و پر پتانسیل در حوزه فعالیت‌های کشاورزی و مواد سلولزی است، برای واردات چوب آلات استفاده کردیم.