رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت گفت: تعدادی از معابر نیز در سال‌های اخیر نامگذاری شده ، اما نسبت به ثبت آن اسامی در سامانه جامع نامگذاری معابر اقدام نشده و در مواردی هنوز نصب تابلو در محل نیز انجام نشده که لازم است این موارد در اسرع وقت به روز رسانی شود.

به گزارش تکتم نیوز، نادر حسینی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت در نودمین جلسه ویژه نامگذاری و تعیین تکلیف معابر فاقد نام در ساختمان شورا ، ضمن تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام و یاران صدیق این امام همام اظهار داشت: این جلسه با دو هدف نامگذاری معابر فاقد نام و بررسی پیشنهادات رسیده از سوی مسئولان و شهروندان برای تغییر یا اصلاح نام معابر و مواردی چون تعویض پلاک‌های مخدوش و… برگزار می‌شود.

وی در این جلسه که با حضور مدیران مناطق، معاونان خدمات شهر، مدیران نواحی پنج گانه و نمایندگانی از دستگاه‌ اجرایی اداره پست گیلان و بنیاد شهید انقلاب اسلامی تشکیل شد اظهار داشت: از آنجا که دارا بودن نام مشخص برای آدرس یابی در ارسال مرسولات پستی و یا موارد اورژانسی و امدادرسانی به شهروندان ، اهمیت ویژه دارد این سلسله جلسات تا تعیین تکلیف کامل تمامی معابر در مناطق و نواحی شهرداری رشت بدون وقفه، نیاز به پیگیری دارد.

حسینی گفت : در این روند اصل بر آن قرار گرفته که معابر اصلی با نام و معابر فرعی و کوچه ها و پس کوچه ها حتی الامکان با شماره مشخص گردند تا فرآیند یافتن نشانی منازل و اماکن به شفاف ترین شکل ممکن انجام شود.

وی با بیان اینکه رشت هم اکنون دارای بیش از ۴هزار معبر فاقد نام است افزود: تعدادی از معابر نیز در سال‌های اخیر نامگذاری شده اما نسبت به ثبت آن در سامانه جامع نامگذاری معابر اقدام نشده و در مواردی هنوز نصب تابلو در محل نیز انجام نشده که این موارد در اسرع وقت لازم به انجام است.

در این جلسه همچنین مطرح شد اعضای شورای اسلامی و مناطق شهرداری در صورت مراجعه حضوری شهروندان برای نامگذاری ، شهروند را جهت ثبت درخواست و دریافت کد پیگیری به سامانه نامگذاری معابر به آدرس https://name.rasht.ir ارجاع دهند