آندری وادوف سرکنسول روسیه در رشت معتقد است که حجم مبادلات تجاری بین ایران و روسیه بتدریچ رو به افزایش بوده اما این افزایش نسبت به کشور‌های رقیب ایران در بازار بزرگ روسیه بسیار ناچیز است و تسریع در آغاز و اجرای کردن عملیات ساختمانی پروژه مهم ریلی رشت به آستارا اثرات مثبتی در توسعه اقتصادی ایران دارد.

تکتم نیوز/سرکنسول روسیه باید باتوجه به چشم انداز توسعه حجم مبادلات تجاری و ترانزیت در افزایش و توسعه تجهیزات تخلیه و بارگیری در بنادر شمالی خصوصاً بندر انزلی و بندر کاسپین سرمایه‌گذاری شود.
در بخش ریلی باید اظهار خشنودی خودمان را اعلام کنیم که بالاخره پروژه ریلی رشت به بندر کاسپین به نتیجه نشست و آنطوریکه شنیدیم بزودی بطور کامل به بهره‌برداری خواهد رسید؛ با بهره‌برداری این قطعه از خط ریلی کریدور شمال به جنوب قطعاً میزان ترانزیت کالا از بنادر هند و کشور‌های افریقایی و کشور‌های حوزه خلیج فارس به روسیه و بالعکس در صورت رقابتی بودن هزینه‌ها و مدیریت زمان بطور چشمگیر افزایش خواهد یافت.
اما مهمترین اقدامی که باید انجام شود تسریع در آغاز و اجرای کردن عملیات ساختمانی پروژه مهم ریلی رشت به آستارا می‌باشد. دولت‌های ایران و روسیه در این خصوص توافقات اولیه را انجام دادند‌ و امیدواریم بررسی بقیه مسائل فنی این پروژه به اتمام برسد تا بطور فیزیکی شاهد فعالیت عمرانی و ساختمانی آن باشیم .
ایجاد زیرساخت ریلی در کریدور شمال به جنوب می‌تواند بر توسعه اقتصادی ایران اثرات مثبتی بگذارد و به نظرم با توافق حاصل شده، مذاکرات فنی در حال انجام است و قطعاً باتوجه به تصمیم اقتصادی اتخاذ شده بین مقامات ارشد ۲ کشور‌، امیدوارم به‌زودی شاهد برگزاری مراسم کلنگ زنی و فعالیت شبانه روزی عملیاتی ساختمانی این پروژه استراتژیک ۲ کشور باشیم.