عباس سلیمی‌نمین گفت: قانع کردن فلان اصولگرا که به نفع اصولگرای دیگر کنار برود امر بسیار سختی است. امروز امیدواریم برخی از کسانی که توسط شورای نگهبان به درست یا غلط تایید صلاحیت شدند خودشان را از قسمت‌های فرعی کنار بکشند و امکان رقابت را منطقی‌تر کنند.

تکتم نیوز/انتخابات قطعا از لحاظ مشارکت افزایش چشمگیری خواهد یافت چراکه رقابتی است. در ظاهر این رقابت به نفع اصولگرایان است اما واقعیت امر این نیست؛ چون جمع کردن سلایق مختلف در یک طیف کار بسیار پیچیده و سختی است. این امر در مورد اصلاح‌طلبان به صورت طبیعی صورت گرفته، یعنی فقط یک نفر از اصلاح‌طلبان تایید صلاحیت شده است. این موضوع عملا اتفاق و یکپارچگی را قبل از اینکه مساله به طیف اصلاح‌طلبان برگردد رقم زده است.
برخی افراد تایید صلاحیت شده‌اند اما وجودشان صرفا تفرق آرا و نه تقویت آن است. این بحث قابل تاملی است. مثلا برای برانگیختن احساسات گفته شود که ما یک به پنج هستیم. در حالی که این ترکیب لیست نامزدهای تاییدشده یک امتیاز ویژه برای اصلاح‌طلبان در بر دارد. بنابراین اصلاح‌طلبان متفق و اصولگرایان متفرق هستند.
آقای پزشکیان فرد ناشناخته‌ای نیست. ایشان هم وزیر و هم نایب‌رئیس اول مجلس بوده‌. اتفاقا همین دوره هم تایید صلاحیت شد و به مجلس راه یافت. این فردی که از جانب اصلاح‌طلبان آمده از قبل هم رای‌گیری شده بود و نفر دوم اصلاح‌طلبان محسوب می‌شد. بنابراین به‌عنوان فرد مورد وثوق اصلاح‌طلبان است.
در سمت اصولگرایان اما با شرایطی مواجه هستیم که باید در این فرصت کوتاه تلاش کنند این پنج نفر را به یک یا دو نفر تنزل دهند. آیا در این فرصت کوتاه چنین چیزی ممکن است؟ در عین حال به نظر می‌رسد نیازی نبود برخی از اصولگرایانی که در عرصه مدیریت نه‌تنها از خودشان قوتی نشان نداده بودند بلکه ضعف‌های جدی بروز داده بودند مدیریت‌شان در حد بالاترین سطح مدیریت در کشور تشخیص داده شود. ما نمی‌توانیم در افرادی که صلاحیت‌شان به‌عنوان اصولگرا احراز شده چنین توانمندی را سراغ بگیریم.
قانع کردن فلان اصولگرا که به نفع اصولگرای دیگر کنار برود امر بسیار سختی است. امروز امیدواریم برخی از کسانی که توسط شورای نگهبان به درست یا غلط تایید صلاحیت شدند خودشان را از قسمت‌های فرعی کنار بکشند و امکان رقابت را منطقی‌تر کنند.