مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان با بیان اینکه بخشی از شبکه‌های توزیع برق در گیلان دچار فرسودگی هستند، گفت: بزرگترین شبکه فشار ضعیف برق کشور در گیلان است.

تکتم نیوز/مسعود صادقی مدیر عامل توزیع برق گیلان ظهر امروز با حضور در یکصد و سی و دومین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با اشاره به اینکه عقب ماندگی های تاریخی در گیلان وجود دارد اظهار کرد: ما نمی‌توانیم انکار کنیم که بخشی از شبکه‌های توزیع برق گیلان به واسطه شرایط جوی و.. دچار فرسودگی شده اند و در این راستا نیز با چالش هایی مواجه هستیم .
مدیر عامل توزیع برق گیلان به صحبت‌های رئیس شورای شهر رشت پیرامون وجود تیر برق‌های مزاحم در سطح معابر عمومی و کوچه های این شهر اشاره کرد و گفت: شرکت توزیع برق گیلان به لحاظ رتبه و تعداد مشترکین پنجمین شرکت بزرگ توزیع برق در کشور محسوب می‌شود، امابه لحاظ درآمدی شرایط مطلوبی نداریم .
صادقی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد از مشترکین برق گیلان خانگی هستند، افزود: بزرگترین شبکه فشار ضعیف برق کشور در گیلان است و با توجه به امنیت ذاتی گیلان و الگوهای توزیع پذیر، حدود بیست هزار کیلومتر شبکه فشار برق ضعیف در استان داریم.
وی با اشاره به اینکه اینکه گیلان اکثرا از مشترکین خانگی برق برخوردار است بیان کرد: ما ۲ میلیون تومان از محل حق انشعاب دریافت می کنیم و در عوض ۱۶ میلیون تومان بابت رساندن برق به مشترک به سازمان هزینه تحمیل می‌شود.
مدیر عامل توزیع برق گیلان با تأکید به اینکه افتخار می کنیم که در خدمت مردم فهیم گیلان هستیم افزود: افتخار می کنیم که تمامی روستاهای استان از نعمت برق برخوردار هستند.
صادقی به وجود تیرهای برق مزاحم در برخی از معابر رشت اشاره کرد و گفت: به علت برخی از عقب نشینی ها در حوزه ساخت و ساز شاهد وجود این تیرهای برق هستیم و در حال حاضر فرصت خاصی برای تعویض سیم های کابل ایجاد شده است و با این اقدام، امکان برای عقب نشینی ایجاد می شود و از مدیریت برق رشت تقاضا دارم که با همراهی شورا و شهرداری رشت هر چه سریعتر این مهم را با هدف حفظ ایمنی و سلامت مردم در دستور کار قرار دهد.
وی با اشاره به وضعیت روشنایی معابر در رشت تصریح کرد: نوعی زیست شبانه در رشت وجود دارد و ما تلاش می کنیم در کنار شهرداری رشت برای تنظیم روشنایی معابر این شهر در این ساعات خاص اقدام شود و با توجه به اینکه صرفه جویی انرژی نیز در دستور کار است با در نظر گرفتن درجه اهمیت معابر نسبت به این مهم وارد عمل می‌شویم.
مدیر عامل توزیع برق گیلان با بیان اینکه امیدواریم در راستای بهبود وضعیت توزیع برق موفق باشیم گفت: در راستای رفع مشکلات و با ارائه خدمات مطلوبتر همراه با مجموعه مدیریت شهری رشت هستیم.
صادقی با اشاره به اینکه با همراهی شورا و شهرداری رشت با مجموعه توزیع برق در یک بازه زمانی ۴۵ روزه نسبت به رفع مشکلات در حوزه تیر برق های مزاحم اقدام می کنیم افزود: در سی نقطه از شهر رشت این مهم را اجرایی می‌کنیم.