استاندار گیلان، با اشاره به فراهم شدن مقدمات اجرایی پروژه رشت - آستارا و آماده‌سازی زمین به دنبال تملک و آزادسازی، خاطرنشان کرد: بعد از افتتاح راه آهن رشت - کاسپین، این پروژه ادامه خواهد داشت.

تکتم نیوز/اسدالله عباسی در حاشیه حضور در شهرستان رودسر افتتاح راه آهن رشت – کاسپین را موجب اتصال کریدور شمال به جنوب دانست و تاکید کرد: با سفر رئیس جمهور به گیلان، بهره برداری از این پروژه راهبردی در دستور کار قرار گرفت؛ البته قرار بر این بود که میزبان رئیس جمهور باشیم، اما تقدیر الهی اینگونه رقم خورد که از وجود رئیس جمهور مجاهد و فداکارمان محروم شویم.

وی راه آهن رشت – کاسپین و خط ریلی رشت – آستارا را شاهرگ حیاتی استان و عامل ایجاد تحول اقتصادی در کشور دانست و بیان کرد: راه آهن رشت – کاسپین آماده افتتاح بوده و طی روزهای آینده با حضور سرپرست ریاست جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد؛ راه آهن رشت – آستارا که دغدغه رئیس جمهور و مورد تاکید رهبر انقلاب است، نیز پیگیری می شود و کارها را آغاز کردیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه راه آهن رشت – آستارا اقتصاد منطقه آسیای میانه و قفقاز و اوراسیا را متحول می‌کند، افزود: با تکمیل این راه‌آهن می‌توانیم با دنیا ارتباط بگیریم و رشد اقتصادی کشور را محقق کنیم.

عباسی با اشاره به فراهم شدن مقدمات اجرایی پروژه رشت – آستارا و آماده سازی زمین به دنبال تملک و آزادسازی، خاطرنشان کرد: بعد از افتتاح راه آهن رشت – کاسپین، این پروژه ادامه خواهد داشت؛ البته پروژه از سمت آستارا در حال اجراست و کار را از سمت رشت ادامه خواهیم داد و طبق قرارداد، پیمانکار روسی به صورت مشترک با پیمانکار داخلی عملیات ریلگذاری را انجام می دهد.

وی همچنین به سد پلرود و مشکلات مردم روستا و رانش منطقه و راه دسترسی و… اشاره کرد و متذکر شد: منتظر وزیر نیرو برای افتتاح سد هستیم و لذا کارها با سرعت انجام می شود و مجوز آزادسازی و تعیین تکلیف اراضی و احداث راه دسترسی در دستور کار است.