مدیرکل ثبت احوال گیلان با اشاره به ثبت بیش از ۱۴ هزار تولد در سال جاری و در گیلان گفت: در ۹ ماه نخست سال جاری ۱۴ هزار و ۵۲۹ تولد نوزاد داشتیم که از این میزان هفت هزار و ۴۶۸ مورد پسر و هفت هزار و ۶۱ تولد دختر بودند.

تکتم نیوز/امیر حسن‌زاد، مدیرکل ثبت احوال گیلان ظهر امروز با اشاره به ثبت بیش از ۱۴ هزار تولد در سال جاری و در گیلان اظهار کرد: در ۹ ماه نخست سال جاری ۱۴ هزار و ۵۲۹ تولد نوزاد داشتیم که از این میزان هفت هزار و ۴۶۸ مورد پسر و هفت هزار و ۶۱ تولد نیز دختر بودند.

وی میانگین سنی مادران را ۳۰ الی ۳۴ عنوان کرد و گفت: بر اساس آمار ۷۷/۷ درصد ولادت‌ها در مناطق شهری و ۲۲/۳ درصد هم در مناطق روستایی گیلان بوده است.

مدیرکل ثبت ‌احوال گیلان با بیان اینکه پنچ سال نخست ازدواج بیشترین میزان تولدها را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: در این مدت هشت هزار و ۷۲۵ مورد ازدواج در گیلان ثبت شد که از این تعداد هفت هزار و ۵۸۶ مورد در مناطق شهری و هزار و ۱۳۹ ازدواج در مناطق روستایی بوده است.

به گفته حسن‌زاد، همچنین در این مدت، ۱۴ هزار و ۳۶ مورد فوتی در استان گیلان ثبت شد که از این تعداد هفت هزار و ۷۱۱ نفر مرد و ۶ هزار و ۳۲۵ نفر زن را شامل می‌شود.