استاندار گیلان حمایت از تولید کنندگان و کشاورزان را برنامه‌های راهبردی دولت دانست و با توجه به مسائلی در بخش برنج گفت: با حمایت‌های دولت از کشاورزان بازار برنج در حال متعادل شدن است.

به گزارش تکتم نیوز، اسدالله عباسی امروز در مراسم افتتاح همزمان ۳۸ طرح هادی، یک طرح توسعه واحد صنعتی و ۹۰ پروژه مخابراتی در مسجد امام سجاد روستای یعقوبیه شهرستان لنگرود با بیان اینکه با دیپلماسی فعال رئیس جمهوری در دنیا حرف برای گفتن داریم، اظهار کرد: در حال حاضر رشد اقتصادی کشور به چهار درصد رسیده و به سمت هشت درصد حرکت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سعی کردیم با مبارزه اقتصادی، جهاد اقتصادی و شعارهای راهبردی مقام معظم رهبری با جدیت ادامه دهیم و وضعیت معیشت و اقتصاد را سامان دهیم، گفت: وقتی دولت مردمی و انقلابی مصمم بود تا اقتصاد کشور را شکوفا کند، دشمن دستپاچه شد و کشور ما را برای پنج ماه درگیر اغتشاشات و مسائل جنگ ترکیبی کرد تا حواس را پرت حواشی کند اما با توکل بخدا و حضور مردم ولایتمدار محکم ادامه دادیم.

استاندار گیلان، ساماندهی نرخ ارز از چندگانگی، تعامل با کشورهای منطقه، ورود واکسن کرونا، عضویت ایران اسلامی در شانگهای و عضویت کشورمان در بریکس را از جمله اقدامات دولت و دیپلماسی فعال آیت الله رییسی عنوان کرد.

به گفته نماینده عالی دولت در گیلان، در شهریور سال ۱۴۰۰، روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر از هموطنان‌مان جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کووید ۱۹ از دست می‌دادند و با وجود اینکه پول واکسن را واریز کرده بودیم اما به ما واکسن نمی‌دادند ولی دولت سیزدهم با وجود همه سختی‌ها، مسؤولیت را پذیرفت و بعد از اینکه واکسن را خودمان تولید کردیم حاضر شدند به ما واکسن بدهند.

عباسی حمایت از تولید کنندگان و کشاورزان را برنامه‌های راهبردی دولت دانست و با توجه به مسائلی در بخش برنج بیان کرد: با حمایت‌های دولت از کشاورزان بازار برنج در حال متعادل شدن است.

وی با بیان اینکه باید بدون مزد و منت خدمت کنیم، بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی تاکید کرد و گفت: هر جا که مردم مشارکت کنند کارها به سرعت پیش می‌رود اما هر جا از مردم استفاده نشود ره به جایی نخواهیم برد.

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت در شعار راهبردی بر اساس شیوه شهیدان رجایی و باهنر که در سیرت خود به مدیریت جهادی عمل کرد، به این مدیریت عمل می‌کند، خطاب به مدیران استان گفت: باید شهیدان رجایی و باهنر را الگو قرار دهیم و همچون آنان ساده زیستی و خستگی‌ناپذیر باشیم و شبانه روزی آنچنان تلاش کنیم که لبخند رضایت به چهره مردم ولی نعمتان بشیند.

، امروز ۳۸ طرح هادی، یک طرح توسعه واحد صنعتی و ۹۰ پروژه مخابراتی استان با حضور استاندار گیلان به طور متمرکز در شهرستان لنگرود افتتاح و بهره برداری شد.