نادر حسینی، عضو شورای اسلامی شهر رشت در شصت‌وهفتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر رشت با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت و‌ سوگواری حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها، اظهار کرد: باید در زندگی حضرت فاطمه الزهرا (س) الگوی زندگی خود قرار دهیم.

به گزارش تکتم نیوز،وی با اشاره به اینکه باید همگرایی و همدلی را در شهر رشت شاهد باشیم، بیان کرد: تمامی مشکلات با همدلی و دوری از اختلاف حل می‌شود و باید همگی با وحدت و اتحاد تلاش کنیم تا تعالی همه‌جانبه را در شهر رشت باشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه نزدیک به ۱۸ ماه است که شورای اسلامی شهر رشت در دوره ششم کار خود را آغاز کرده است، گفت: شورای اسلامی شهر رشت در این مدت کارها و فعالیت‌ها را با کمک مجموعه مدیریت شهری جلو برده است.

حسینی با تاکید بر اینکه باید امیدآفرینی را در جامعه بیشتر کنیم، بیان کرد: همه باید در این زمینه کمک کنند تا شاهد اتفاقات خوب و مثبتی در شهر رشت باشیم.

وی با بیان اینکه در طول سالها لوایح مختلفی در صحن شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد اما برخی لوایح نیاز به کمک کشوری دارند، گفت: در سامان‌دهی زباله سراوان رشت باید حاکمیت به ما کمک کند و البته در دولت جدید کمک‌هایی نیز صورت گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه حل مشکل ترافیک شهر رشت نیز نیاز به کمک ملی دارد، خاطرنشان کرد: برای حل این مشکل بودجه شهر رشت کافی نیست و نیاز به بودجه ملی است.

حسینی با بیان اینکه حل مشکل کمربندی شهر رشت نیز نیاز به کمک استاندار و نمایندگان مجلس دارد، تصریح کرد: قرار بر این است که سامان‌دهی دو رودخانه شهر رشت در غالب یک طرح سه ساله مشکل‌اش حل شود و تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رابطه با این موضوع به امضا رسیده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه سه معضل زباله ، کمربندی دور شهر و رودخانه‌ها نیاز به همت ملی دارد، بیان کرد: باید همگی با همگرایی و همدلی تلاش کنیم که این اقدامات مثبت در شهر رشت محقق شود.

حسینی با بیان اینکه علی‌رغم چالش انتخاب شهردار در این ۱۸ ماه اتفاقات خوبی هم در این دوره از شورا رخ داد، تصریح کرد: چالش انتخاب شهردار در این مدت کارها را کند کرد و ما هم قبول داریم اما اتفاقات مثبتی هم محقق شد که رسانه‌ها باید اقدامات مثبت شورا و شهرداری را منعکس کنند.

وی با اشاره به اقدامات مثبت شورا و شهرداری رشت در ۱۸ ماه اخیر، گفت: راه‌اندازی رصدخانه کوشیار گیلانی، افتتاح چند پارک در سطح شهر رشت، برگزاری المپیاد فرهنگی ورزشی محلات در ۲۰ رشته،برگزاری رویدادهای مهم فرهنگی، فعالسازی اتاق رشت‌پژوهی، بازگشایی و آسفالت معابر مهم شهر رشت، خرید ۳۰ دستگاه اتوبوس خط واحد، افتتاح تالار مرکزی شهر رشت که زمین‌اش متعلق به شرکت شهرداری بود، بازسازی ساختمان ساعت و ساختمان میرزا خلیل، همکاری با دانشگاه گیلان برای توسعه برنامه ۱۰ ساله شهری، کمک به ده‌ها مرکز خیریه ، هیئت‌های مذهبی، ورزشی و مجموعه‌های مردم‌نهاد، کمک برای اختصاص مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای سایت زباله سراوان، بازگشایی مسیر مسکن مهر به میدان گیل و ساماندهی تالاب عینک و نوسازی المان‌های شهری به ویژه ورودی شهر رشت از جمله اقدامات مهم شورا و شهرداری رشت در این مدت بوده است.