فرزاد توکلی با بیان این که ضریب نفوذ تلفن همراه در استان نسبت به شهریور 99 با رشد 9.7 درصدی از 165.7 درصد به 175.4 درصد رسیده، گفت: در حال حاضر گیلان رتبه پنجم کشور را در این شاخص به خود اختصاص داده است.

به گزارش تکتم نیوز، فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اعلام این خبر افزود: هم اکنون ضریب نفوذ پوشش تلفن همراه اول ۹۲٫۲ درصد، ایرانسل ۷۷٫۱۷ درصد و رایتل ۶٫۰۴ درصد است و دو هزار و ۴۲۱ روستای دارای ارتباط و دو هزار و ۳۹۸ روستای دارای تلفن خانگی در استان است.
مدیرکل ICT استان به توسعه و بروز رسانی زیرساخت های ارتباطی موجود به عنوان یکی از دغدغه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره و گفت: یکی از مهم ترین اهداف این وزارت، کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا و افزایش سطح دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت در این مناطق بوده که با توجه به اقدامات انجام شده، توسعه ظرفیت شبکه انتقال با رشد مناسب ۱۰۵۰ گیگابیت بر ثانیه روبرو بوده و با توجه به این که هم اکنون نزدیک به نیمی از این ظرفیت در حال بهره برداری بوده تاکید کرد در صورت نیاز این ظرفیت تا چند برابر نیز قابلیت دسترسی خواهد داشت.

توکلی با اشاره به تعداد مشترکین تلفن ثابت در استان خاطر نشان کرد: تعداد مشترکین تلفن ثابت استان در شهریور ۹۹ یک میلیون و ۴۴ هزار و ۶۷۵ مشترک بوده که با افزایش ۱۷۹۹۱ مشترک این رقم در حال حاضر به یک میلیون و ۶۲ هزار و ۶۶۶ مشترک رسیده است و ضریب نفوذ استان در تلفن ثابت به ۴۲ درصد رسیده است.

وی با بیان این که ضریب نفوذ تلفن همراه در گیلان در شهریور سال گذشته ۱۶۵٫۷ درصد بوده و هم اکنون با رشد ۹٫۷ درصدی به ۱۷۵٫۴ درصد رسیده، گفت: این آمار براساس آخرین فصلنامه آماری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به دست آمده و در حال حاضر گیلان رتبه پنجم کشور را در این شاخص به خود اختصاص داده است.