مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه تعداد بیمه شدگان گروه مشاغل آزاد تحت پوشش در استان طی بازه یکساله (مهر 99 تا پایان مهر 1400) بیش از 12 هزار نفر افزایش داشته است، گفت: با رشد 16 درصدی در این گروه، تعداد آنها از 75 هزار و 283 نفر به 87 هزار و 329 نفر رسیده است.

به گزارش تکتم نیوز، «علی حسین نژاد» امروز ، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش‌های آماری استخراج شده، تعداد بیمه شدگان گروه مشاغل آزاد تحت پوشش در استان طی بازه یکساله (مهر ۹۹ تا پایان مهر ۱۴۰۰) با بیش از ۱۲ هزار نفر افزایش، از رشدی ۱۶ درصدی برخوردار بوده و از ۷۵ هزار و ۲۸۳ نفر به ۸۷ هزار و ۳۲۹ نفر رسیده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه تعداد مجموع بیمه شدگان اصلی استان (به غیر از مقرری بگیران بیمه بیکاری) نیز در این مدت با ۳/۵ درصد رشد به ۴۳۵ هزار و ۷۸۶ نفر افزایش یافته، تصریح کرد: در هشت ماهه لغایت آبان امسال ۴۴۵ هزار لیست حق بیمه بابت بیش از ۲۵۰ هزار بیمه شده اجباری تحت پوشش به تامین اجتماعی ارسال شده که ۹۷ درصد مجموع لیست‌های ارسالی یعنی ۴۳۲ هزار مورد آن با متوسط ماهانه ۵۴ هزار مورد اینترنتی بوده است.

وی همچنین با اشاره به تعهدات ۵ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومانی این مجموعه در سطح استان طی هشت ماهه لغایت آبان، خاطرنشان کرد: این رقم بدون لحاظ هزینه‌های بخش درمان و تنها مربوط به پرداخت مستمری‌ها، مقرری بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه مدت است.

حسین‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: از نزدیک به ۴۰ هزار واحدکارگاهی مشمول تامین اجتماعی دارای بیمه شده بیش از ۱۶ هزار مورد یعنی ۴۰ درصد تنها دارای یک بیمه شده هستند و افزون بر ۱۵ هزار کارگاه دو تا چهار بیمه شده دارند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان اذعان کرد: ۵ هزار و ۱۰۰ کارگاه بین ۵ تا ۱۰ نفر بیمه شده داشته و نزدیک به ۳ هزار و ۶۰۰ کارگاه بیشتر از ۱۰ بیمه شده دارند.

پایان پیام/