مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه سیل اخیر در گیلان مجموعا ۵۰ میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشته است گفت: سیل ۳۰ سر دهنه را در مناطق مختلف استان گیلان تخریب کرد.

به گزارش تکتم نیوز  «امیر مرادی» شب گذشته (۲۲ آبان) در گفتگویی، با اشاره به خسارت‌های سیل چند روز گذشته به تأسیسات زیربنایی، راه‌ها، پل‌ها و ابنیه‌ها در استان گیلان، اظهار کرد: ۱۳ شهرستان استان گیلان در چند روز اخیر درگیر سیلاب بودند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان عنوان کرد: ۸۲ روستای استان گیلان تحت تأثیر سیلاب قرار گرفتند و اکثر راه‌های این مناطق دچار رانش، آب‌بردگی و آب‌شستگی شده‌اند همچنین ۲۲ پل آبنما هم درگیر بودند و خسارت‌هایی هم به آن‌ها وارد شد.

مرادی با بیان اینکه ۳۸ واحد مسکونی نیز در چند روز اخیر تحت تأثیر سیلاب قرار گرفتند تصریح کرد: در چند روز اخیر ۲۶ نقطه رانشی داشتیم و سیل ۳۰ سر دهنه را در مناطق مختلف استان گیلان تخریب کرد.

وی مجموع خسارت‌های سیل در گیلان را طبق آخرین آمارهای برآورد شده و گزارش فرمانداری‌های سراسر استان چیزی حدود ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بیشتر خسارت‌ها در حوزه ابنیه، راه‌ها، رانش و پل‌ها است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از رایزنی استاندار گیلان با وزیر کشور در باب خسارت‌های سیل در استان خبر داد و ابراز داشت: همچنین رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز امروز تماسی با بنده داشت و ما هم حجم خسارت‌های برآورد شده را به اطلاع ایشان رساندیم.

مرادی همکاری و مساعدت همه مسئولان برای تسریع در پرداخت خسارت‌های سیلاب به استان گیلان را خواستار شد و خاطرنشان کرد: ما نیز در مجموعه مدیریت بحران برای تحقق این هدف از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌کنیم.