معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب گیلان از نشت یابی خطوط انتقال آب شهری و رفع مشکل قطعی آب مناطق بالادست رودبار خبر داد.

به گزارش تکتم نیوز، مازیار معاون بهره برداری غلام‌پور در ارتباط تصویری با خبر ۲۰ گفت: به دلیل پیچیدگی و مختصات طبیعی و جغرافیایی رودبار، آب شهری گاهی تا ارتفاع ۳۰ متری از منبع در این شهر باید پمپاژ شود تا شهروندانی که در مناطق بالادست رودبار سکونت دارند از آب بهداشتی و تصفیه شده برخوردار شوند.

 غلامپور با بیان اینکه نشت های آشکار و پنهان چالش جدی آب در رودبار است، گفت: در صدد شناسایی نشت های آب در نقاط مختلف هستیم و پس از شناسایی نشت‌ها اقدام رفع عیوب می‌کنیم.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی متخصصان و ماموران آب و فاضلاب شهرستان رودبار برای حل مشکل قطعی، نشت‌یابی و هواگیری خطوط انتقال آب شهری، افزود: برنامه‌های برای حل اساسی این مشکل داریم که به زودی اجرا خواهد شد.

غلامپور با اشاره به مشکل ایجاد شده در کوی حسینی به حضور خود در منطقه اشاره کرد و گفت:برنامه ریزی این اصلاح یک کیلومتر از خطوط انتقال صورت گرفت که این عملیات با موفقیت به پایان رسید.

غلامپور با اشاره به اقدامات کوتاه مدت و میان مدت برای حل مشکل آب شهر رودبار، گفت: اصلاح خط لوله انتقال آلیزه و اصلاح محور انتقال کوشک به مخزن خلسر رودبار جز برنامه میان مدت آبفا برای حل مشکل آب رودبار می‌باشد.